Sledging down the river!!!!Thermische activiteiten - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Cindy Burgers - WaarBenJij.nu Sledging down the river!!!!Thermische activiteiten - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Cindy Burgers - WaarBenJij.nu

Sledging down the river!!!!Thermische activiteiten

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

13 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Maandag 4 Mei 2009
Zijn eerst naar Matamata gereden waar de jongens een hobbit excursie hebben gedaan. Ze zijn naar de fillmset van Lord of the rings gegaan, waar je nog een deel van de set kon zien in tegenstelling tot de andere sets in Nieuw-Zeeland. Ik ben niet meegegaan, omdat ik maar een kwart van de eerste film heb gezien en dus totaal niet geïnteresseerd was. Ik heb eerst de camper wat op orde gebracht en ben toen naar de winkels gegaan om wat spulletjes te kopen. Na uitgewinkeld te zijn ben ik op een terrasje gaan zitten met een kop warme chocolademelk om van het winterzonnetje te genieten. Gauw daarna kwamen de jongens al terug van de excursie en hebben we een reservering gemaakt voor Sledgen in Rotorua. Sledgen is met een soort van bodyboard de wilde rivier afgaan, supertof!! Reserving gemaakt en toen gesjeesd naar Rotorua, waar we om 14:30 gingen sledgen, jeetje wat is dat moeilijk zeg, hahahahaha. Je moet zulke kracht in je benen hebben om niet de verkeerde kant op te gaan en tsja, dat heb ik dus niet he, hahahah. Die kerels maar roepen, kick, kick, left, left en Cindy maar kicken, maar naar links ging ik niet, ik werd meegesleurd naar rechts, hahahaha. En langs de rotsen??? Nee hoor, ik ging recht over de rotsen heen….resultaat zie je op de foto; Een pijnlijke ervaring, maar heb ontzettende lol gehad, echt kicken. Na het sledgen gingen we naar Wai-O-Tapu waar de thermische activiteiten te vinden zijn. Helaas was het al gesloten, waarop de meneer zei dat we morgen terug konden komen en om 10:15 zou ook Lady Knox gaan spuiten, een geiser. Brecht verstond de meneer alleen verkeerd en vroeg which guys??? Hahahaha, nee Brecht, geyser!! We zijn op de parkeerplaats blijven staan en hebben daar gegeten en de eigen gemaakte filmpjes bekeken. Daarna lekker naar bed, nou ja, lekker….had een ontzettende pijn aan m’n linkerkant door het sledgen, dus werd constant wakker als ik er weer eens op ging liggen.
Dinsdag 5 Mei 2009
Om 08:45 zijn we wakker geworden en hebben op de parkeerplaats in de kou ontbeten, is ook weer eens wat anders hè. Om 10:15 zijn we naar Lady Knox gegaan. Het blijkt dat ze het spuiten elk 24 uur opwekken door middel van zeep, anders zou het 48-72 uur duren voor het spuit en weten de toeristen natuurlijk nooit wanneer ze moeten komen.Daarna hebben we de wandeling door Wai-O-Tapu gedaan en hebben mooie warmtebronnen, modderpoelen en de champagnepool gezien, allemaal thermische activiteiten, ongelooflijk mooi om een keer gezien te hebben. De wandeling duurde 75 minuten en daarna zijn we naar de Haku falls gereden, wat ook weer prachtig was. Toen we dat gezien hadden zijn we naar de Aratiatia Rapid, dam, gereden waar ze de sluizen om 16:00 open zouden zetten, tja, helaas alleen in de zomer, in de wintertijd doen ze dat tot 14:00. Toen maar weer even gewandeld en doorgereden naar Taupo. In Taupo aangekomen zijn we eerst naar de vvv gegaan en hebben daar een skydive geboekt voor ons vieren voor morgenochtend, we denken alleen dat het niet doorgaat vanwege het weer. Na de VVV zijn we met z'n allen achter het internet gegaan en daarna wat boodschappen gedaan. Brecht vond in de supermarkt nog een lekkere dikke jas voor maar 50 dollar, dus die nam ie ook mee en zette deze op de band boven op de boodschappen. De kassa juffrouw die zat maar onder de jas de boodschappen weg te halen en vroeg uiteindelijk of die jas van Brecht was, waarop Brecht positief antwoordde en die mevrouw de jas aan Brecht gaf, maar zonder te scannen, hahahah wat een muts, ze dacht dat Brecht gewoon z'n eigen jas op de band had gelegd, hahahaha Ze zal wel hebben gedacht, wat een rare meneer, hahahah. We hebben haar toen moeten uitleggen dat de jas uit haar eigen winkel kwam en nog betaald moest worden, ohhhh toen snapte ze het. Na het boodschappen doen hebben we weer een plaats gevonden waar we gingen eten. Voor de rest gewoon wat gechilled in de camper en toen naar bed.
Woensdag 6 Mei 2009
Toen we wakker werden, wisten we het eigenlijk wel, geen weer om te skydiven. We zijn naar het VVV gegaan en inderdaad, skydiven was al twee uur uitgesteld. We zijn gaan douchen en ontbijten en opeens begon het weer te gieten, niet normaal. Ben gauw nog handschoenen en een vest gaan kopen en toen zijn we weggereden op weg naar de hoofdstad van Nieuw-Zeeland, Wellington. Was een rit van ongeveer 5 uur, maar wat een mooie omgeving weer...hebben ook al besneeuwde bergtoppen gezien, te mooi. In Wellington aangekomen was het een drama!!! We kwamen denk ik net midden in de spits, dus hartstikke druk daar. Gelukkig wist Jonas er zich goed doorheen te manouvreren. uiteindelijk geparkeerd midden in de stad achter Base hostel. Wat gechilled, gegeten en toen naar de basement gegaan, bar dancing onder het hostel. Was wel gezellig, heb nog met een hollandse jongen gepraat die Brecht uit het toilet had meegenomen, hahahah en Jeroen en Jonas hadden ook wat sjans van de hollandse dames. En voor de mensen die mij wat langer kennen: Het liedje Mysterious Girl van Peter Andre werd gedraaid en dit keer was ik niet degene die gek werd, maar een engelse meid hahahah Joepie, ik word volwassen....

• 13 Mei 2009 - 09:51

Cleo:

Au au au ziet er best nasty uit :S die blauwe plek dan natuurlijk hahahah ;)

• 13 Mei 2009 - 15:03

Pa & Marg:

wel weer raar, Cindy met een jas aan.
    Je ziet er verder wel erg happy uit, daar worden wij dan ook weer gelukkig van !

• 16 Mei 2009 - 05:40

Dirki:

Leuke brichten cindy,
    je hebt een mooie tijd lees ik! houden zo!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal,

Welkom op mijn website!
Hier alvast een kort overzicht van mijn plannen voor het komend jaar:

19 September: Vertek naar Sydney met Australian Backpackers

20 Oktober: Van Melbourne naar Auckland (Nieuw-Zeeland)

20 December: Van Christchurch terug naar Sydney

Maar ja, alles kan nog veranderen hè.

Tot het volgende bericht uit Sydney!!!

16 Oktober 2009

Laatste week Thailand, laatste week van m'n reis..

06 September 2009

Full Moon Party, genieten, relaxen en genieten!!!!

21 Augustus 2009

Bangkok, Thaiboksen, Olifant rijden, Tuk tuk

18 Augustus 2009

Laatste weken in Australie....

17 Augustus 2009

Staircase to the moon, prachtig!!!!
Cindy

Hoi allemaal, Welkom op mijn website! Hier zal ik het komende jaar jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen in Down under,Nieuw-Zeeland en Thailand. Nog maar 19 dagen en dan is het zover. Heb afgelopen vrijdag al afscheid genomen op het werk, dus ben nu Toos werkloos en ik moet zeggen, het voelt heerlijk!! De meeste voorbereidingen heb ik al getroffen, moet alleen nog een internationaal rijbewijs halen, me uit laten schrijven bij de gemeente en natuurlijk nog effe shoppen voor de laatste dingetjes. Dit zijn allemaal dingen die ik kan doen vlak voordat ik vertrek, dus nu nog effe lekker relaxen. Hier alvast een kort overzicht van mijn plannen voor het komend jaar: 19 September: Vertek naar Sydney met Australian Backpackers 20 Oktober: Van Melbourne naar Auckland (Nieuw-Zeeland) 20 December: Van Christchurch terug naar Sydney 6 Januari: Komt m'n broertje Jan aan in Sydney en samen gaan we 5 weken de oostkust afstruinen. Na het vertek van Jan wil ik de Outback in en de Westkust gaan verkennen. De laatste maand van mn reis zal ik dan in Thailand doorbrengen'. Maar ja, alles kan nog veranderen hè. Ik heb er echt super veel zin in en kan eigenlijk niet meer wachten om te gaan. Ben benieuwd wat het komende jaar me brengen zal. Ik hoop in ieder geval dat jullie me veel berichten zullen sturen en me zeker op de hoogte houden van wat er allemaal in Nederland gebeurt. Tot het volgende bericht uit Sydney!!!

Actief sinds 01 Sept. 2008