Staircase to the moon, prachtig!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Burgers - WaarBenJij.nu Staircase to the moon, prachtig!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Burgers - WaarBenJij.nu

Staircase to the moon, prachtig!!!!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

17 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Zaterdag 4 juli 2009
Om 08:00 zijn we opgestaan, ontbeten en toen gaan rijden door de Kimberleys. Bijna de hele weg heb ik niet met hem gepraat, want het enige waar hij over kon praten was sex, sex en nog eens sex, nou ja zeg, sorry hoor, maar daar heb ik dus niks mee. En dat is nou een vent van 33. Hij vond het maar apart dat ik bijna niet praatte. Denk dan even na, jong. In Kanannura hebben we wat gegeten en hebben we 2 vrienden van hem bezocht die op een camping werken, was wel gezellig. Daarna weer een plek in the middle of nowhere opgezocht om een kampvuur te maken. Mooi plekkie gevonden en toen zijn we bier gaan drinken. Het bleek dat hij toch ook wel normale gesprekken kon voeren en we hebben een hele gezellige avond gehad.
Zondag 5 Juli 2009
06:00 opgestaan en toen een douche genomen met een solarshower. Dat is een zak die je vult met water, opwarmt met de zon en er zit dan een douchekop aan en de zak hang je op aan de boom en douchen maar. Superhandig! Ja, het leven in de bush bush is niet meer zo primitief hoor hahahaha.. We zijn daarna naar Bungle Bungle gegaan, naturgebied, en hebben daar een wandeling gemaakt. Ik was super chagrijnig, dus heb weer bijna geen word tegen hem gezegd, vond het toch een eikel. Eerst hebben we gewandeld langs de dome en toen naar de Cathedral Gorge en toen weer doorgereden richting Broome. Tegen zonsondergang een slaapplek gezocht in een opgedroogde rivier, Lora, en weer een kampvuur gemaakt en het laatste vlees opgegeten.. Was daarna goed moe en dus weer lekker in m’n swag gekropen en gaan slapen.
Maandag 6 Juli 2009
Om 05:45 opgestaan en in 1 keer doorgereden naar Broome. We kwamen daar rond 14:00 aan en hij heft me afgezet bij een hostel. Toen het bleek dat ze nog een bed vrij hadden, wist ik niet hoe snel ik m’n spullen uit de auto moest halen en gedag zeggen, hahahaha, hij stond wel verbaasd te kijken, maar wat was ik blij dat ik van die eikel af was zeg :). Heb een lekkere lange douche genomen om alle rode zand van me af te scrubben. Daarna meteen een hop on hop off busticket geboekt van Broome tot Perth en dan zou ik morgen al vertrekken naar Port Hedland, eerste stop. Eigenlijk heel stom dat ik niet wat langer in Broome ben gebleven, want het blijkt daar toch wel geweldig te zijn. Maar ja, ik wou gewoon die eikel niet meer tegenkomen. Heb nog wat op internet gezeten, fish and chips gegeten, moeders gebeld en toen lekker naar bed gegaan..
Dinsdag 7 Juli 2009
Om 05:45 opgestaan, maar kon helaas niet uitchecken, want er was niemand en de keuken was ook gesloten, dusk on m’n voedsel ook niet meenemen. Dag eten en dag borg!! Maar ja, helaas niks aan te doen. Om 07:00 de bus gepakt naar Port Hedland. In de bus ben ik Cor tegengekomen, een nederlandse jongen uit Wezep (bij Zwolle). Hij had toevallig ook een stop in Port Hedland, dus zijn we samen naar de visitors centre gegaan om te vragen waar een hostel was. Wat blijkt nou…..in het hele dorp dus geen hostel he, hahahaha, is een mijnwerkersdorp waar helemaal niks te doen is en we moesten maar naar een hotel gaan voor 140 dollar per nacht!! Nou, echt niet he, veel te duur! Gelukkig stond de bus er nog en hij had nog 1 stop in Karratha voordsat ie doorreed naar Perth. We mochten weer mee op de bus, dus dat was onze geluk. Na nog 5 uur in de bus gezeten te hebben, kwamen we dan aan in Karratha, ook een dorp met veel mijnwerkers en er was welgeteld 1 hostel, hahaha. Wij ernaar toe lopen en ze had toevallig nog twee bedden over, 1 van 35 dollar per nacht en 1 voor 40 dollar. Pfoe, lekker duur hoor. Ik had dan die van 40 dollar en bleef 2 nachten, was wel een tweepersoonskamer. We hadden echt mazzel, want het hostel zit altijd vol en heeft zelfs een wachtlijst. Anders hadden we op straat moeten slapen. Nou, daar moet je ook niet aan denken met al die aboriginals hier. Blijkt hier ‘s nachts ook niet echt veilig te zijn om alleen over straat te lopen als meisje zijnde. Ben uiteindelijk gaan douchen en toen lekker naar bed gegaan.
Woensdag 8 Juli 2009
In het hostel hing een advertentie dat ze op zoek waren naar een jongen en een meid die op een eiland wilden werken voor kost en inwoning en een cash bonus. Cor had er al op gereageerd, maar hij moest echt met een meisje komen, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en he book gewoon gebeld. Leek ons super leuk, want de eilanden hier blijken ontzettend mooi te zijn en je kan er goed snorkelen etc. We moesten tot maandag wachten, want de boot was nu stuk en hij moest het met de manager erover hebben. De rest van de dag niet veel gedaan, alleen naar een tourist info gegaan.
Donderdag 9 juli 2009
Omdat ik tot maandag op antwoord moest wachten en geen dag wilde verspillen, ben ik op zoek gegaan naar een baan in Karratha zelf. Binnen een uur had ik dan een baantje in de housekeeping van All Seasons hotel. Kon morgen meteen beginnen. Heb meteen m’n bus gecancelled. ‘s Avonds hebben Cor en ik Marielle uit Schagen leren kennen, die verblijft ook bij ons in het hostel en ik slaap nu ook bij haar op de kamer.
Ze vroeg of we ook mee gingen kijken naar de Staircase to the moon en dat wilde we wel. We zijn toen bij ene John in de kofferbak gesprongen van z’n stationwagon en naar het strand gereden. Daar was dan de maansopgang en het was prachtig!! Hoe verder de maan uit het water kwam hoe meer het weerspiegelde in de zee, waardoor het leek dat er een trap was naar de maan, vandaar de naam staircase to the moon. Het blijkt toch wel bijzonder te zijn, want het strand was ontzettend druk.

• 17 Augustus 2009 - 17:45

Mliz:

wat een engerd cindy, ben blij dat je ervan af bent bah!

mooi man die trap naar de maan. Toepasselijk ook want mijn ouders hebben vandaag weer een puppy gekregen en hem Mister Moon genoemd :D

xx

• 18 Augustus 2009 - 12:59

Karin:

Ben blij dat je van die eikel af bent, wat een oversekst figuur zeg, jaggg!!!! Vond je het niet eng?
    Maar die maansopgang, jemig super zeg!!

Nou geniet ze nog, mop!
    XX Karin

Verslag uit: Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Welkom op mijn website!
Hier alvast een kort overzicht van mijn plannen voor het komend jaar:

19 September: Vertek naar Sydney met Australian Backpackers

20 Oktober: Van Melbourne naar Auckland (Nieuw-Zeeland)

20 December: Van Christchurch terug naar Sydney

Maar ja, alles kan nog veranderen hè.

Tot het volgende bericht uit Sydney!!!

16 Oktober 2009

Laatste week Thailand, laatste week van m'n reis..

06 September 2009

Full Moon Party, genieten, relaxen en genieten!!!!

21 Augustus 2009

Bangkok, Thaiboksen, Olifant rijden, Tuk tuk

18 Augustus 2009

Laatste weken in Australie....

17 Augustus 2009

Staircase to the moon, prachtig!!!!
Cindy

Hoi allemaal, Welkom op mijn website! Hier zal ik het komende jaar jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen in Down under,Nieuw-Zeeland en Thailand. Nog maar 19 dagen en dan is het zover. Heb afgelopen vrijdag al afscheid genomen op het werk, dus ben nu Toos werkloos en ik moet zeggen, het voelt heerlijk!! De meeste voorbereidingen heb ik al getroffen, moet alleen nog een internationaal rijbewijs halen, me uit laten schrijven bij de gemeente en natuurlijk nog effe shoppen voor de laatste dingetjes. Dit zijn allemaal dingen die ik kan doen vlak voordat ik vertrek, dus nu nog effe lekker relaxen. Hier alvast een kort overzicht van mijn plannen voor het komend jaar: 19 September: Vertek naar Sydney met Australian Backpackers 20 Oktober: Van Melbourne naar Auckland (Nieuw-Zeeland) 20 December: Van Christchurch terug naar Sydney 6 Januari: Komt m'n broertje Jan aan in Sydney en samen gaan we 5 weken de oostkust afstruinen. Na het vertek van Jan wil ik de Outback in en de Westkust gaan verkennen. De laatste maand van mn reis zal ik dan in Thailand doorbrengen'. Maar ja, alles kan nog veranderen hè. Ik heb er echt super veel zin in en kan eigenlijk niet meer wachten om te gaan. Ben benieuwd wat het komende jaar me brengen zal. Ik hoop in ieder geval dat jullie me veel berichten zullen sturen en me zeker op de hoogte houden van wat er allemaal in Nederland gebeurt. Tot het volgende bericht uit Sydney!!!

Actief sinds 01 Sept. 2008